Аспекти методичної діяльності педагогічного колективу Новокаховського професійного електротехнічного ліцею
“Щоб об’єднати людей,
потрібна більш ясна і
міцна основа – це ідея.»К. Станіславський
Місія педагога в сучасному освітньому просторі надзвичайно важлива. Вона складається не лише з надання певних навчальних компетенцій учням, а й пристосування їх до навколишнього середовища, вміння аналізувати не тільки теоретичні постулати, а й моделювати різні варіанти рішень і брати на себе відповідальність за їх впровадження.
У світовій практиці професійна освіта являється показником рівня економічного розвитку країни. В умовах ринкових відносин в Україні найбільш актуальною є проблема конкурентоспроможності, професійної компетентності та мобільності спеціалістів і фахівців кваліфікованої праці – випускників професійно-технічних навчальних закладів. Цим обумовлюється потреба у вдосконаленні підготовки педагогів, втілення інновацій у навчально-виховний процес.
Інновації – необхідна умова здобуття права на життя професійно-технічної освіти. Тому, наш ліцей обрав проблемною темою саме тему: «Впровадження інноваційних технологій навчання при формуванні висококваліфікованого фахівця». Впровадження інноваційних педагогічних та виробничих методів у навчальне середовище забезпечує не тільки підготовку сучасного затребуваного на ринку праці робітника, а й являється джерелом позитивних зрушень як в іміджі окремого навчального закладу, так і в системі професійно-технічної освіти вцілому.
Педагоги ліцею активно працюють над впровадженням в навчальний процес різних напрямів науково-методичної діяльності та соціального партнерства:
- новітніх педагогічних технологій («кейс метод», електронні тестові програми, програми по створенню мультимедійних презентацій та відео кліпів «Comtasia studio», «Windows movie maker», колективно-групові форми роботи і т.д.);
- новітніх виробничих технологій (електронні програми «Практикум електромонтера», «Бездоганний офіціант», «Electric Workbench», «Compas», віртуальні тренажери з різних професій);
- розробка науково-дослідницьких проектів («Дослідження впливу струмів витоку на роботу електрообладнання та оргтехніки», «Алкогольні та слабоалкогольні напої», «Творчі сходинки майбутніх професіоналів»);
- створення електронних педагогічних засобів навчання (електронний навчальний посібник з предмету «Охорона праці», збірник творчо-пошукових завдань з предмету «Основи галузевої економіки та підприємництва», електронний посібник ««Електронні тести з алгебри і геометрії (по підготовці до ЗНО)», «Віртуальний тренажер «Beginnings of Electronics»; електронний підручник «Перший крок до електротехніки»; тестовий електронний посібник «Симулятор 3» (по темах «Електромонтажні роботи»; «Трансформатори»);
- видавнича діяльність педагогічних працівників у фаховій літературі (розробки уроків математики, фізики, фізичного виховання, спец предметів з професій «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Офіціант. Бармен»);
- соціальне партнерство з роботодавцями, місцевим самоврядуванням та засобами масової інформації (Дорадчий комітет, Піклувальна рада, круглі столи із залученням представників місцевих організацій різних типів та форм власності, статті в газети, журнали як міського так і регіонального рівня, ротація відеороликів про діяльність НКПЕТЛ на регіональному телеканалі «Скіфія»).
Швидкі темпи розвитку комп’ютерних технологій, які все більше проникають у наше повсякдення та усі сфери діяльності, поступово стають також і невід’ємною частиною професійної діяльності педагогів. Завдяки впровадженню комп’ютерних Інтернет -технологій уроки стають більш вражаючими та інформативно наповненими, а самостійна робота учнів – більш творчою та оригінальнішою, що находить своє відображення у підвищенні якості освіти.
І саме випускники ліцею відповідають потребам сучасного ринку праці, бо їх готують педагоги – майстри своєї справи, які живуть не тільки сьогоденням, а, випереджаючи майбутнє, з гордістю можуть сказати: «Наш фахівець – це взірець робітничого класу, тому що наші учні є дійсно затребуваними на сучасному ринку праці, і мають міцний фундамент професійних вмінь та навичок для подальшого кар’єрного зростання».