Найважливіше завдання цивілізації –
навчити людину правильно мислити.
Томас Алва Едісон
Креативно, інноваційно, пізнавально, весело – такими епітетами можна охарактеризувати Тиждень математики та інформатики, проведенийз 25.02–01.03.2019 року на високому методичному рівні викладачем Дмитренко О.Б., і який – без перебільшення – сприяв розвитку пізнавальної і творчої активності учнів, логічного мислення, волі, емоційного мислення, вихованню інтересу до предмету математики, створенню умов для розкриття кожним учнем своїх здібностей та інтелектуальних умінь, а також розвиткові таких якостей, як вміння слухати іншу людину і працювати в команді.
Під час проведення уроку-портфоліо за темою «Створення анімованого банера для веб-сторінок» за допомогою цікавих інноваційних технологій («Діалог», «Цифрові історії “до” і “після”», «Вставити пропушене слово», «Інтелект-картки», «Робота на онлайн дошці») учні навчилися створювати банер зі зміною фонових картинок та текстовий банер а також опанували засоби анімації у програмі Adobe Photoshop CS5.
Щоб спонукати учнів до навчання, Олена Борисівна постійно працює над розвитком у них потреби займатися пізнавальною діяльністю, а це означає що в самому процесі навчання здобувачі освіти повинні знаходити привабливі риси, щоб сама робота зі здобуття знань містила позитивні заряди зацікавленості.
Охоплення великої кількості учасників, випереджаючі завдання (створення та розгадування учнями І і ІІ курсів кросвордів за темою «Видатні математики України»), перегляд яскравих, інформативних відеомотиваторів, розгадування ребусів на професійно спрямовану тематику, веселі ігрові моменти – саме таким запам’ятався молоді поведений у рамках тижня захід під промовистою назвою «Свято логіки».
Після показового уроку з математики “Розв’язування компетентнісних задач з теми «Застосування похідної»” учні змогли не лише систематизувати та узагальнити власні знання про похідну, сформувати уміння і навички самостійно застосовувати елементи диференціального числення однієї змінної до розв’язування задач професійного спрямування, а й через глибоке осмислення поняття «компетентність» зрозуміли, що сила математики полягає саме в її практичному застосуванні.
Традиційно викладач досягла поставленої мети за допомогою інтерактивних вправ:
«Скласти пазл», «Історія “до” і “після”», «Сорбонки – діалог картки», «Флеш – карти», «Математичні перегони», «Тестування», «Електронний журнал», «Хмари термінів», «Інтелектуальна зупинка» та ін.
І насамкінець сформували уявлення про сучасний стан інформаційно-комунікаційного простору щодо створення якісних цифрових історій, навчилися використовуати оffline та online застосування та сервіси створення мультимедійних презентацій для формування технологічних компетенцій, а також розвинули свої дослідницькі вміння учні під час конференції «Альтернативи POWERPOINT. 6 “ЖИВИХ” ІСТОРІЙ»», проведенню якої передувала насичена випереджальна робота як вчителя, так і учнів, і логічним розв’язкам якої стало створення творчого продукту – електронного підручника.
Конференція пройшла, як кажуть, на одному подиху, викликала досить багато позитивних емоцій, ентузіазму, творчості та мала досить вдалі результати. Кожний учнівський виступ викликав у присутніх велику професійну зацікавленість та супроводжувався бурхливим обговоренням серед всіх учасників конференції. Яскраві виступи учнів, насичені доповіді тримали всіх присутніх у захваті протягом усього заходу, а відкритість гостей та оплески вдалим учнівським доповідям підтримували учнів, які виступали. Хотілося б, щоб після такої тривалої плідної роботи в учнів докорінно змінилося відношення до самоосвіти і з’явилася відповідальність за самостійне набуття знань.
Проведення таких цікавих заходів вчителем спонукало колег до застосування інновацій у своїй діяльності, а учні переконалися, що будь-яка діяльність буде успішною тоді, коли вона здійснюється без примусу і дарує радість відчути себе переможцем, творцем!!!