Інформаційно насичений теоретичний, цікавий та креативний практичний блоки, змістовний діалог, атмосфера співпраці та товариства – таким видався день у Новокаховському професійному електротехнічному ліцеї.
26 лютого у для педагогічних працівників немасових професій ПТНЗ Херсонської області під меседжем «Від кращих освітніх практик – до професійних результатів» відбувся круглий стіл «Оновлення змісту навчання шляхом впровадження освітніх стандартів на компетентнісній основі».
Теплими словами зустріла гостей господиня закладу Карпенкова О.В, яка відзначила, що на сьогодні ліцей – найбільша база саме так званих «немасових професій» у Херсонській області, однак щороку кількість охочих до навчання у закладі зростає. Це зумовлено не лише якістю наданих послуг здобувачам освіти, вдалою профорієнтаційною роботою закладу, а й, переважно, попитом, яким наразі користуються дані професії – «Рихтувальник кузовів», « Токар. Фрезерувальник», «Коваль ручного кування».
З інформацією про модернізацію змісту освіти, чинниками рівнів якості професійної освіти та з напрямами реформування професійної освіти під час свого виступу познайомила учасників методист НМЦ ПТО Кір’язова В.Л.
З практичною стороною питання, а саме з досвідом впровадження нових стандартів на компетентнісній основі поділився наш колега, викладач ДНЗ «Професійно-технічне училище №14 м.Нова Каховка» Голер І.П.
Під час показового уроку-захисту отриманих знань з професії «Токар І-ІІ розряду» з красномовною назвою «Квест професіоналів» (викладач Герасимчук Л.А.) учні продемонстрували набуті знання, вміння працювати в команді, нести відповідальність за результати індивідуальної і колективної роботи.
Власним досвідом роботи поділився з присутніми майстер виробничого навчання Горбенко Д.В., який презентував комплект навчально-методичної документації (КМЗ) з професії «Рихтувальник кузовів. Електогазозварник». За час виступу майстра учасники круглого столу пересвідчились у тому, що методично грамотно розроблений КМЗ, дійсно, є основою сучасного уроку виробничого навчання.
Насамкінець учасників заходу вразив соєю майстерністю досвідчений майстер виробничого навчання з професії «Коваль ручного кування» – Воробчук В.М., який організував ковальський воркаут «Мистецтво на мур». Продукт цього мистецького заходу – «Зірка Сварога».
Ідея презентованого виробу має витоки зі слов’янської міфологогії, за якою Сварог є небесним ковалем, що викував Світ, покровителем ковальства та ковалів, а також опікуном ремесла, який населив Землю різними істотами, створив перших людей, став покровителем шлюбу та родини.Він є винахідником плугу та жорен, він же навчив людей молоти зерно та пекти хліб. Володіє епітетом прекраснорукий, тобто Бог-митець. До речі, саме від цього образу походить український вислів «золоті руки», яким позначають майстрів якоїсь справи.
З ім’ям цього Бога нерозривно пов’язані такий магічний символ, як «хрест Сварога». Графічне втілення даного правила – поєднання чоловічого і жіночого хрестів дає потужний обережний символ – восьмиконечную зірку з дев’ятою, головною, точкою в центрі. Сила амулета зосереджена саме в його приналежності до цифри дев’ять, яка здавна вважалася числом Бога.
Таким чином, презентований виріб – зірка може бути не тільки гарною прикрасою на фасаді будь-якої споруди (мурі), а й служитиме оберегом, символом захисту людей, втіленням життєдайної сили, символом зростання, добробуту і гараздів, що дарує щастя і задоволення.
Підсумовуючи результати круглого столу, можна з упевненістю констатувати, що нині йде активний пошук нової моделі освіти. Виникає необхідність зміни її стратегічних завдань та перестановки акцентів. Нова програма професійної освіти розглядає орієнтацію на інтереси особи, на становлення її ерудиції, розвитку самостійності у здобутті знань, тобто на компетентнісний підхід до освіти.
Сьогодення, в умовах жорсткої конкуренції, диктує нам свої вимоги – за короткий термін «створити» професійного, конкурентоспроможного, компетентного робітника. А якість підготовки здобувачів освіти на компетентнісній основі залежить від розуміння педагогів вимог сучасного ринку праці до кваліфікованих робітників, а також їх здатності до нових форм, методів та способів навчання, вміння постійно оновлюватись та відповідати потребам сучасності, перебувати у стані постійного навчання.